Nemoci výrobců: Po pandemii a čipech, ještě guma …

Svět automobilových výrobců se potýká v posledním období s nekonečným řetězem problémů. Počínaje emisními skandály, pandemií omezující produkci, až po nedostatek čipů, a teď začínající krizi nedostatku přírodního kaučuku pro výrobu pneumatik a některých druhů těsnění a dalších výrobků.  

Co je za „gumovou krizí“? Největšími dodavateli přírodního kaučuku jsou Vietnam a Thajsko. Ovšem nejedná se o nějaké centrální, monopolní dodavatele, ale sdružení menších producentů. Pro ně se sběr přírodního kaučuku postupně stal méně finančně atraktivním, a tak se plochy se stromy kaučukovníku neustále snižovaly. A protože nastoupila pandemie a redukce výroby automobilek, tedy snížení poptávky po kaučuku, začali se pěstitelé orientovat na jiné plodiny, nebo na jiné odběratele.

Těmi je například zdravotnictví, které v případě gumových rukavic a dalších ochranných prostředků vyžaduje právě přírodní kaučuk. Významně také situaci ovlivnil fakt, že na rozdíl od USA, kde daná spotřeba klesla o 20 %, Čína nijak neomezila, naopak navýšila nakupování suroviny. Nyní, při rostoucí produkci automobilek se ukazuje, že před nimi narůstá nový problém. Že by „gumová krize“?    

Asistenční služby pro motoristy, dopravní informace, dálniční kupóny, autoškoly, turistické informace, cestování.

ÚAMK je ryze českým poskytovatelem asistenčních služeb s největší tradicí v poskytování asistenčních služeb v České republice s přímým napojením na mezinárodní sítě prestižních automotoklubů sdružených v sítích FIA (Fédération Internationale de L´Automobile) a ARC Europe, prostřednictvím, kterých zajišťuje kvalitní asistenční služby kdekoliv v Evropě i ve světě.

Více na: www.uamk.cz